The Chronicle of the Horse
MagazineNewsHorse SportsHorse CareCOTH StoreVoicesThe Chronicle UntackedDirectoriesMarketplaceDates & Results
 

Search:

Type: Posts; User: Silver~Image~Farm

Page 1 of 9 1 2 3 4

Search: Search took 0.10 seconds.

  1. Replies
    5
    Views
    1,320

    I asked because the statement confused me as...

    I asked because the statement confused me as well.

    It just seems to me (logically) that tension is tension and would be something one would try to minimize while striving for better...
  2. This is your 2nd request on this thread for my...

    This is your 2nd request on this thread for my experience/credentials......hmm, I thought this was a public discussion forum and open to the free exchange of opinions by a variety of...
  3. On the topic of collection........what are the...

    On the topic of collection........what are the opinions of posters regarding the use of the double vs. the snaffle to reveal the quality of ones' collected work......i.e. if "correctly" trained (as...
  4. Replies
    5
    Views
    1,320

    Tension in dressage horses......

    "My mare never gets tense in the back. Her tension is all in front of the saddle"

    This comment was made in another thread discussing collection and I didn't understand what the poster meant so...
  5. --------------------------------------------------...

    --------------------------------------------------------------------------------

    Quote:
    To relate this to the current digression from topic....good basics are good basics aren't they? And...
  6. Continuing the OT digression as others above have...

    Continuing the OT digression as others above have done but in a tangentially related discussion.....

    If one has tension issues "in front" of the saddle wouldn't that tension have an adverse effect...
  7. Replies
    29
    Views
    1,568

    OMG......I usta buy my feed...

    OMG......I usta buy my feed there!!!:yes:.....That WAS shocking!:eek:.....

    You are right up the road from us! Small world!;)
  8. I dunno.........I've heard lateral tendencies are...

    I dunno.........I've heard lateral tendencies are often common issues in horses with big gaits...I get more confused when folks claim they are doing good quality "piaffe" but also note they have...
  9. I stand corrected! (We got our title 4 yrs....

    I stand corrected! (We got our title 4 yrs. ago!)....THAT is great news!!! Thanks for clarifying! The "training" part is so much fun!!!Sounds like a good decision by AKC!:cool:
  10. FIRST......CONGRATS on your new puppy and wishing...

    FIRST......CONGRATS on your new puppy and wishing you many joyous years together!!!! (love to snuggle puppies!)....

    I'll assume that since you said you had previously done extensive training with...
  11. Replies
    29
    Views
    1,568

    I'll be more than willing to share the "story" in...

    I'll be more than willing to share the "story" in due time depending on the responses/actions taken by others;)......

    For now, this topic was simply an inquiry into the OPTION of using Care Credit...
  12. Replies
    29
    Views
    1,568

    Appology accepted! I simply noted that another...

    Appology accepted! I simply noted that another poster is apparently a neighbor and has used the same equine vet as I use. (it was an "off topic" aside).
    Re: OP "situation".......OP would be me and I...
  13. Replies
    29
    Views
    1,568

    ____________ I really don't understand how...

    ____________

    I really don't understand how your comment applies to this discussion about Care Credit....?:confused:....Please explain.

    To continue the topical digression above poster...
  14. Replies
    29
    Views
    1,568

    Hay there Spacehorse.....from your address we...

    Hay there Spacehorse.....from your address we must be neighbors......and ironically Dr. Wade was just here (unrelated to this topic!) for some vaccinations today.....and this "situation" was...
  15. Tension really mucks up the walk......;)

    Tension really mucks up the walk......;)
  16. Ahhh Sandy I remember lovely jumpin pics you sent...

    Ahhh Sandy I remember lovely jumpin pics you sent me of Erik years ago.....I'm sorry to read this and hope that you and Mark get some good news and better times ahead.
    :yes:
  17. Replies
    29
    Views
    1,568

    ----------------------- NOPE. Wrong guess. ...

    -----------------------

    NOPE. Wrong guess.

    Still can't elaborate YET.......suffice it to say claims adjuster called today..........

    AGAIN thanks for the input on CareCredit......depending...
  18. AH YES, that would be...

    AH YES, that would be TERRIBLE!!!!!:eek::winkgrin:....:lol:
  19. IMO.......DEPENDS on the horse. Also on the...

    IMO.......DEPENDS on the horse. Also on the rider. If ya got tension problems.....ya need to fix those before attempting to compress/move your horse into anything more difficult than the basics.
  20. Replies
    29
    Views
    1,568

    Thanks MUCH.....really appreciate all the input...

    Thanks MUCH.....really appreciate all the input from folks here! This is a situation I am NOT willing to further extend my personal credit to finance the clear liablity of another party.
    I am not...
  21. Nope, your clue that my comment doesn't refer to...

    Nope, your clue that my comment doesn't refer to any "ONE" person specifically is my use of the term "MANY folkS".....(note for admin, this is the 2nd time this poster has attempted to intreprete my...
  22. Replies
    29
    Views
    1,568

    Thanks much to each of you for sharing your...

    Thanks much to each of you for sharing your experiences.......
  23. Replies
    29
    Views
    1,568

    My concern is not wanting to personally finance...

    My concern is not wanting to personally finance someones' DOCUMENTED Effups.
  24. Replies
    29
    Views
    1,568

    UGH:eek:...... Thats' what I was...

    UGH:eek:......

    Thats' what I was thinking.....we are exploring all our options and just thankful that we STILL have our pet alive.

    There is a "story" but I am not able to share the details...
  25. Replies
    29
    Views
    1,568

    Care Credit questions?.......

    Anybody used this? Pluses/minuses? Experiences you are willing to share either here or via pm?.....TIA!!!
Results 1 to 25 of 214
Page 1 of 9 1 2 3 4
randomness